
Silnice I/37 mezi Pardubicemi a Chrudimí, která je pro řidiče v provozu od roku 2006, by se v budoucnu měla dočkat rozšíření na čtyřpruh, jaký už známe mezi Pardubicemi a Hradcem Králové na tzv. „Hradubické“.
Čtyřpruh má plynule navázat na již zprovozněný úsek u Závodiště, kde se má přebudovat křižovatka z okružní na mimoúrovňovou. Čtyřproudé uspořádání by mělo končit v úrovni křižovatky MÚK Chrudim – Vestec a dále na Nasavrky bude pokračovat jen jako stávající dvouproudá silnice. Rozšíření této silnice by neměl být takový problém, jelikož veškeré mostní objekty nad silnicí byly dimenzované právě na čtyři pruhy.
S budoucím rozšířením této přeložky silnice I/37 okolo Dražkovic, Mikulovic a Medlešic se počítalo už při její výstavbě. Jednou změnou, která se má na stávající trase odehrát, bude zrušení světelné křižovatky, poblíž Dražkovic. Křižovatka bývá problémem hlavně při dopravních špičkách, kdy se tu často vytváří kolony. Aktuálně jsou na stole tři varianty, jaká bude náhrada za tuto vytíženou křižovatku. Navíc aktuální směr silnice bude po dobudování čtyřpruhu určen pro směr z Pardubic na Chrudim.
V současnosti nejsou stanoveny přesné termíny realizace stavby. „Silnici využívám, protože jezdím denně do Pardubic a každý týden do Prahy. Když jedu od Prahy, tak až do Pardubic to jde, ale na Chrudim stojím hlavě odpoledne v dlouhých kolonách, už aby to bylo,“ řekl pan Petr z Chrudimi.
Komunikace by po rozšíření měla vypadat jako „silnice pro motorová vozidla“, kterou už známe na trase z Pardubic do Hradce Králové. Tento čtyřpruh do Chrudimi je připraven v kategorii S 21,5/100. Z čehož vyplívá, že bude vypadat totožně a chybět by mu neměl ani středový dělící pás. Maximální povolená rychlost bude nejspíš 110 km/h jako na všech mimoměstských silnicích tohoto typu.
„Cílem stavby je rozšíření silnice I/37 mezi dvěma největšími městy Pardubického kraje, kterými jsou Pardubice a Chrudim. Ve finálním stavu nahradí stávající dvoupruhovou silnici (kategorie S 11,5/90) nová komunikace čtyřpruhového uspořádání v návrhové kategorii S 21,5/110, a to v úseku od okružní křižovatky v MÚK Závodiště po MÚK Vestec,“ jak uvádí ŘSD ve svém infoletáku.



