
V Podlažicích, části města Chrast, v pondělí začala rekonstrukce mostu. Práce probíhají za úplné uzavírky a mají být dokončeny v září.
„Most je ve špatném technickém stavu a další odklady by znamenaly riziko pro dopravu i bezpečnost. Proto jsme se rozhodli pro kompletní rekonstrukci. Celkové náklady na realizaci dosáhnou 18,2 milionu korun s DPH,“ uvedl hejtman Martin Netolický.



Most bude rekonstruován. „Opraví se nejen samotná nosná konstrukce, ale i spodní stavba, tedy pilíře a základy. Součástí rekonstrukce je úprava vozovky v délce 75 metrů včetně napojení na stávající silnici na obou stranách. Na předmostích bude stará vozovka odstraněna a položena nová, z asfaltobetonu. Vyřešena bude izolace, odvodnění, chodníky i zábradlí. Vše bude nahrazeno novými prvky podle současných standardů. Významná část prací se bude týkat i spodní stavby, která bude vyčištěna, doplněna a podle potřeby opravena,“ popsal náměstek hejtmana pro dopravu Ladislav Valtr.
Před zahájením stavebních prací byl proveden důkladný průzkum, který ověřil polohu inženýrských sítí. Během rekonstrukce bude probíhat doplňkový diagnostický průzkum, jenž může zpřesnit další postupy na základě aktuálního stavu konstrukce.
„Rekonstrukce mostu v Podlažicích je nutná. Budeme pracovat na obnově izolace, vyrovnávací betonové vrstvy, odvodnění, budou osazeny chráničky pro kabely. V korytě pod mostem opravíme poškozenou kamennou dlažbu a na žádost Povodí Labe doplníme další dlažbu v dnové části toku,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Zdeněk Vašák.
Rekonstrukce mostu je součástí modernizace silnice II/358 v úseku Podlažic, která byla dokončena v roce 2023. Celkové náklady na tuto stavbu dosáhly částky 11,6 milionu korun včetně DPH.
Most v Podlažicích představuje klíčový prvek místní dopravní infrastruktury. Jeho oprava přinese zlepšení bezpečnosti a prodloužení životnosti celé konstrukce. Plánované práce budou dokončeny nejpozději do září.
Objízdné trasy:
Objízdná trasa pro osobní dopravu a linkové BUS je vedena po silnicích:
Podlažice – III/358 26 – Chacholice – III/358 27 – II/358
Objízdná trasa pro nákladní dopravu je vedena po silnicích:
Chrast – II/355 – Horka – Silnice – Hlína – Louka – Dřeveš – II/306 – Mokrýšov – Prosetín – Skuteč – II/358 – Přibylov – Podlažice
Kraj investuje stamiliony do mostů Pardubický kraj považuje zlepšení stavu mostních konstrukcí za jednu ze svých priorit. V současné době probíhá například rekonstrukce mostu Pavla Wonky v Pardubicích, a na začátku května byla zahájena také výstavba nového mostu v Řečanech nad Labem, na jehož financování se polovinou podílí Státní fond dopravní infrastruktury.
„Investice do mostů patří mezi ty vůbec nejnákladnější. Jsou ale také nutné, a proto každoročně dáváme peníze na jejich rekonstrukce. Nejde přitom jen o tyto dvě velké stavby, ale o mnoho dalších. V minulém roce jsme opravili například dvojici mostů v Mněticích, opravený je také památkově chráněný mostek v Semaníně, v Nových Hradech nebo v Pohránově. Vloni skončila i náročná rekonstrukce mostu na Křižanovické přehradě, kvůli které se přehrada musela částečně upustit,“ dodal Valtr.
Zdroj: zeditovaná tisková zpráva – Pardubický kraj, Mgr. Sylva Drašnarová, oddělení komunikace a vnějších vztahů, kancelář hejtmana.



