V Pardubickém kraji přibyde 40 kilometrů nové dálnice. Stavět se začne i tunel Homole

Foto: Michal Žampach/izchp.cz

Plynule projíždět po celé dálnici D35 z Vysokého Mýta, až po Svitavy, budeme moci zhruba za tři roky. Výstavba těchto chybějících úseků dálnice zahrnuje pět samostatných částí, z toho dva úseky, již ŘSD buduje. Další tři úseky chybějí a stavbaři je chtějí zahájit letos.

Ředitelství silnic a dálnic má jako první začít stavět úsek Džbánov – Litomyšl. Výstavba této části dálnice má začít už koncem února. Zhruba za dva měsíce silničáři plánují zahájit výstavbu z Ostrova do Vysokého Mýta. Na konci tohoto roku se pak drnčení stavebních strojů rozjede i mezi Litomyšlí a Janovem.

„Stavba tunelu Homole je součástí úseku budoucí dálnice „D35 Ostrov – Vysoké Mýto“. Jeho výstavba se s ohledem na technickou náročnost tohoto stavebního objektu plánuje samostatně. Tunel však zajistí propojení obou částí dálničního úseku do jednoho plně funkčního celku. Tunel leží severovýchodně od obce Vraclav, kde dálnice D35 podchází Vraclavský hřbet s vrchem Homole,“ uvedlo ŘSD ve svém informačním letáku. Předpokládaný termín zahájení výstavby tunelu je taktéž v tomto roce.

Staví se i v mrazech

„I přes aktuální mrazivé teploty, které se pohybují kolem -10 st. C, pokračují práce na stavbě dálničního úseku D35 Janov-Opatovec. Po zimní přestávce je nutné odvodnit staveniště a odstranit vrchní vrstvy ledu, následně budou zahájeny hrubé zemní práce,“ uvedlo ŘSD na sociální síti X.

„Na příští rok připravujeme zahájení řady staveb dálnic a silnic I. třídy po celé České republice. Převažují dálniční úseky, kam Pardubickém kraji spadají další úseky dálnice D35, na sil. I/36 obchvat Sezemic,“ sdělilo ŘSD na sociální síti X.

Celá dálnice D35 má v budoucnu spojit Liberec a východní Čechy spolu s Olomoucí a po dokončení bude nejdelší dálnicí v České republice. V Pardubickém kraji jsou v provozu zatím tři úseky Sedlice – Opatovice nad Labem, Opatovice – Časy a Časy – Ostrov.