Komplikace na severovýchodním obchvatu pokračují. K zemi šla část nového mostu

Video: Michal Žampach, izchp.cz

Severovýchodní obchvat Pardubic se potýká s dalšími komplikacemi. Stavbaři dokončili demolici části nového mostu vedoucího přes kanál Halda. Ten je součástí severovýchodního obchvatu a po zjištění odchylek od projektové dokumentace i v technologicky nepřesně provedené betonáži se muselo odstranit jedno pole nosné konstrukce mostu.

„Vzhledem ke zjištěným odchylkám od projektové dokumentace a technologicky nepřesně provedené betonáži nosné konstrukce mostu, který je součástí stavby severovýchodního obchvatu Pardubic, bylo nutné jedno pole nosné konstrukce odstranit. K pochybení došlo na straně zhotovitele a veškeré navýšené finanční náklady jsou plně na jeho straně. Tato událost nikterak celkový harmonogram stavby obchvatu neovlivní,“ Infu z Chrudimska Pardubicka prozradil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Také správce stavby Stanislav Král potvrdil, že k zmíněným problémům došlo ze strany zhotovitele a veškeré finanční či časové náklady mají být plně na jeho straně. Termínu zprovoznění obchvatu okolo města by se ovšem nemělo nijak dotknout. V tuto chvíli již stavbaři odstranili vadné části mostu, kde v současnosti probíhá zakládání nové podpěrné skruže tak, aby během měsíce v místě postavili novou mostní konstrukci.

„Mostní objekt SO 205 vykazoval nadměrné odchylky vůdčí stanoveným normám a k tomuto stavu došlo patrně během betonáže, kdy během samotné betonáže přišel velký přívalový déšť a de facto poškodil nebo znehodnotil tu čerstvou betonovou směs. Došlo zde k poklesu podpěrné konstrukce, která držela tento most,“ uvedl správce stavby ŘSD Stanislav Král.

Severovýchodní obchvat bude v budoucnu spojovat Trnovou z okružní křižovatky u obchodní zóny Globus, a to až po kruhový objezd na Dubině. Stát do přeložky silnice I/36 okolo Pardubic investuje 1,467 miliardy korun bez DPH a kompletně by měl být hotový na podzim 2025.