Novou lávku v Pardubicích čeká reklamace. V budoucnu se převede na město

Video: Michal Žampach, izchp.cz

Lávka vedoucí přes železniční koridor byla teprve nedávno otevřena a už nyní řeší Správa železnic (SŽ) její nedostatky. V současnosti je ve zkušebním provozu a čeká ji reklamace.

„Se zhotovitelem pouze v rámci reklamace řešíme některé nedostatky a vady, které budou v krátkém čase odstraněny. Jde především o reklamaci odtokových poměrů z pochozích ploch, dokrytování kabelizace a zaslepení nefunkčních otvorů. Kromě těchto drobností je jinak kvalita provedených prací velmi dobrá. V rámci provozu jsme pak zaznamenali poruchu jednoho z eskalátorů, kterou dodavatel obratem odstranil,“ Infu z Chrudimska Pardubicka sdělil mluvčího SŽ Dušan Gavenda.

Správa železnic slavnostně zprovoznila 31. května tuto lávku za účasti premiéra Petra Fialy a ministra dopravy Martina Kupky.

„Samozřejmě jsme zaznamenali některé připomínky k provozu lávky. Jsme v čilém kontaktu se Správou železnic, konkrétně s oblastní ředitelkou v Hradci Králové a musím říct, že ta komunikace je naprosto bezproblémová, ovšem nás informují. Musíme si uvědomit, že lávka je velmi náročná stavba, která vede nad železničním koridorem nad trakčním vedením, ta její délka je zhruba 300 metrů a my jsme hlavně rádi, že ta lávka funguje. Samozřejmě jsou dny, kdy těch zpráv ohledně nefunkčních eskalátorů je vícero, ale tím hlavním důvodem, co jsem se informoval je, že se někteří lidé zkrátka spíš baví nad tím, že mohou zmáčknout tlačítko té stopky a samozřejmě pak nahozením těch schodů po kontrole všeho nějakou chvíli trvá, takže já bych chtěl využít této příležitosti, abych poprosil všechny lidi, aby skutečně nezneužívali to tlačítko stop,“ řekl Jan Hrabal náměstek primátora Pardubic.

„Podle dřívějších dohod se připravuje převod této nové lávky do majetku Pardubic. O lávku se do té doby stará Správa železnic a její úklid prostřednictvím veřejné zakázky zajišťuje společnost Chládek a Tintěra Pardubice. Město bude Správě železnic náklady spojené s úklidem a provozem lávky včetně spotřeby elektrické energie proplácet,“ dodal Gavenda.