
Po půl roce stavebních prací a s tím spojených dopravních omezení dostali řidiči v Chocni předčasný vánoční dárek. Otevřel se totiž most přes Tichou Orlici, který stavbaři modernizovali od května tohoto roku. Na místě by ale řidiči měli dbát zvýšené pozornosti, jelikož ještě stále zbývá dokončit poslední finální práce.
Rekonstrukce mostu, který tu stojí od roku 1985 a spojuje břehy Tiché Orlice, byl technologicky náročný a na dělníky čekal nelehký úkol. „Kvůli nevyhovujícímu technickému stavu bylo potřeba opravit nejenom vozovku, ale nutné například bylo i zvednut a opravit spodní stavbu. Přes všechny problémy, které nikdo nemohl předem tušit, dodavatelská firma Mados vše dokončila a předala v řádném termínu, za což jsme rádi. Nenaplnily se černé scénáře, stavaři se ctí a včas dokončili dílo, takže jim chci poděkovat za profesionalitu a to, v jakém tempu tam poslední týdny pracovali. Chtěli jsme provoz po mostu pustit co možná nejdříve, abychom ulehčili obyvatelům Chocně život. Těm bych rád poděkoval za trpělivost, protože poslední půlrok pro ně nebyl snadný. Nyní zbývá dodělat poslední věci, které ale nebrání užívání komunikace. Ty by s ohledem na počasí měly být hotové na jaře příštího roku,“ uvedl na webu Pardubického kraje náměstek hejtmana pro dopravu Michal Kortyš.
Nyní je potřeba dodělat například přeložku optického kabelu, díky níž dojde k uzavření jedné části chodníku, až do 20. prosince. Silnice má ale fungovat bez omezení, a to jak pro osobní, tak i nákladní či autobusovou dopravu.
Silnice II/317, na které se most nachází se využívá i jako příjezdová trasa do oblasti Žamberecka od nově zprovozněné dálnice D35. „Po komunikaci před rekonstrukcí projelo denně kolem devíti tisíc aut. S ohledem na vytíženost a regionální význam stavby jsme plánovali opravu mostu přibližně od roku 2018, avšak museli jsme brát ohled také na další probíhající dopravní stavby včetně modernizace silnice z Hrádku směrem na Ústí nad Orlicí. Také jako řidič, který tuto trasu využívá, jsem rád, že se vše podařilo ještě letos podle plánu dokončit. Kromě mostu samotného jsme museli řešit například i přeložky plynu, vody, elektřiny a internetového připojení, takže bylo potřeba náš záměr koordinovat s více partnery. To, že se jednalo o náročný projekt, dokazuje kromě výčtu prací i finální cena, která se vyšplhala ke 44 milionům korun bez DPH,“ sdělil na webu Pardubického kraje hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
Pomohla dotace z EU
S financováním modernizace mostu pomohla Pardubickému kraji Evropská unie, jež přispěla podstatnou částkou. „Stejně jako v jiných případech jsme byli připraveni a hledali finanční zdroje i mimo krajský rozpočet. Nakonec jsme byli úspěšní, a tak nám evropské fondy pokryjí zhruba třetinu nákladů, tedy přibližně 16 milionů korun. Jako Choceňák mám velkou radost z toho, že most je konečně průjezdný, byť zbývá dodělat poslední dílčí práce,“ potvrdil na webu Pardubického kraje radní pro regionální rozvoj a evropské fondy Ladislav Valtr.
Zeditovaná tisková zpráva – Zdroj: Pardubický kraj



