Rozhodnuto. Město už zná podobu nového mostu kapitána Bartoše

Zdroj: město Pardubice

Město Pardubice rozhodlo nahradit most v ulici kpt. Bartoše novým. Magistrát už zná, jakou bude mít nový most podobu, hotov má být za čtyři roky.

Zastupitelé města Pardubic, vybírali ze tří variant a rozhodovali se o jeho konečné podobě. Současně byla schválila i realizace mostního provizoria, které má prozatím most nahradit.

„Autorizovaný inženýr Jan Bursa nám předložil tři varianty, nechal jsem je pověřit renomovanými architekty. Ti se vyjádřili kladně k variantě C, tu poté podpořila také komise pro dopravu. S možnými variantami vzhledu mostu se zastupitelé hlouběji seznámili již na říjnovém semináři a v pondělí téměř jednomyslně schválili,“ uvedl na webu Pardubice.eu primátor města Jan Nadrchal.

Nový most má být oproti původnímu plánu širší a na východní straně mostu bude mít oddělený obousměrný pás pro cyklisty. Ten má mít šířku nejméně tři metry a chodník další tři metry. Délka nového mostu má být necelých 107 metrů.

Předpokládané náklady na výstavbu nového mostu jsou 320 milionů korun s DPH. „Preferujeme metodu design and build, která má tu výhodu, že můžeme jasněji předvídat cenu i lhůtu pro dokončení celého projektu,“ sdělil na webu Pardubice.eu náměstek Jan Hrabal.

Mostní provizorium

V lednu 2024 by mělo dojít k dokončení přípravy zadávací dokumentace, v únoru by pak došlo k zahájení zadávacího řízení a v červnu by se uzavřela smlouva o díle s dodavatelem. V období od července 2024 až do května 2025 by měla probíhat projekční činnost a od května 2025 až do dubna 2027 by mělo dojít k samotné realizaci stavby nového mostu.

Video: Michal Žampach/izchp.cz

Most kapitána Bartoše v Pardubicích je ve špatném stavu, což prokázaly i dynamické zkoušky mostovky. Nyní tam proto platí jednosměrný provoz. Most tak čeká rekonstrukce, kdy se má doprava přemístit na připravované mostní provizorium a to hned vedle stávajícího mostu. Ten bude kompletně zbourán a poté postaven nový.

Mostní provizorium bude připraveno nejen na auta, ale i pro pěší. „Pěší a cyklisté budou užívat stávající lávku vedle původního mostu kpt. Bartoše, a to do doby, než bude most zbourán. Součástí provizoria bude také veřejné osvětlení a koridor pro chodce a kolaře, takže jakmile budou zahájeny bourací práce na stávajícím mostu, budou provizorium využívat také pěší a cyklisté,“ dodal v dubnu náměstek Hrabal s tím, že stavba provizoria by mohla začít v tomto kalendářním roce.