Stavba dálnice D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí je v plném proudu

Foto: ŘSD

Stavba dálničního úseku D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí pokračuje. Aktuálně probíhají práce na násypech a výkopech, budují se mostní podpěry, některé konstrukce mostů, betonuje se i opěrná zeď na konci úseku a dokončují se přípravy na otevření přeložky silnice I/35.

Most přes údolí Končinského potoka

Dálniční most přes údolí Končinského potoka bude převádět oba jezdí pásy dálnice D35 po samostatných konstrukcích. Nosnou část tvoří dvě komorové konstrukce, přičemž celková délka mostu činí 418,8 metrů a výška mostu v místě křížení s Končinským potokem, kde se nacházejí nejdelší pilíře, přesahuje 20,5 metrů.

Aktuálně po provedené přeložce plynovodního potrubí probíhají dokončovací práce i na výstavbě pilířů a opěr mostu. Ředitelství silnic a dálnic dále zahájilo i výstavbu podpěrné skruže nosné konstrukce levé části mostu v prvním a druhém poli. Následovat bude montáž bednění této části pro armování a betonáž prvního taktu nosné konstrukce. Práce na výstavbě mostu probíhají dle schváleného harmonogramu.

Stavba D35 Džbánov–Litomyšl je součástí úseku budoucí dálnice D35 mezi MÚK Opatovice a MÚK Staré Město. Po dokončení by se měla dálnice D35 spolu s dálnicí D11 stát alternativní trasou k přetížené dálnici D1, čímž bude možné rozdělit dopravní zátěž z dálnice D1 mezi dvě komunikace stejného dopravního významu.

Stavba dálnice D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí je součástí úseku dálnice D35 mezi MÚK Opatovice a MÚK Staré Město. Po dokončení má výrazně pomoci jak řidičům, tak i obyvatelům na trase silnice I/35 jako například Hrušové.

Termín dokončení úseku a jeho zprovoznění je podle infoletáku ŘSD naplánován na rok 2027.

Zdroj: zeditovaná tisková zpráva ŘSD.